donderdag 12 mei 2016

Voorbeschouwing van de Nacompetitie!

Hallo voetbalfans!

Morgen begint de nacompetitie om te bepalen wie er volgend jaar eredivisie speelt. Met de wedstrijden Almere City-Willem II, Eindhoven-NAC en MVV-de Graafschap.

Bij Willem II zijn ze er zeker van dat ze volgend jaar eredivisie spelen. Maar ze zijn er nog niet! Willem II zal eerst het tweeluik met Almere City moeten overleven, en vervolgens van NAC of Eindhoven moeten winnen. Het begint morgen-avond uit bij Almere City. Daar kan Willem II Almere City een fikse klap geven. Twee uitdoelpunten, en de Tilburgers staan er heel goed voor. Zelfs als Willem II 3-2 verliest heeft het maandag gewoon aan een overwinning genoeg. In het seizoen 2013/2014 stonden de ploegen voor het laatst tegenover elkaar. Willem II liet zich verassen en ging 1-2 onderuit. Het kan dus alle kanten op. Al is de sfeer in Tilburg er een stuk op vooruit gegaan sinds dat spookstadion uit 2013/2014. Daarom geef ik dus toch Willem II het voordeel van de twijfel. Ik voorspel dat de Tilburgers morgenavond met 1-2 winnen.

MVV- de Graafschap staat ook op het programma. Ik kan het natuurlijk fout hebben, maar ik acht MVV vrij kansloos. De positie van de Graafschap geeft namelijk een slecht beeld. De 17e plaats is te danken aan de eerste seizoenshelft. Van de tweede seizoenshelft uitgaande zou de Graafschap niet eens nacompetitie hoeven spelen. Ik verwacht daarom dat de Graafschap morgen met 0-2 wint.

Het lelijkste duel van de drie: NAC-Eindhoven. De twee ploegen stonden natuurlijk al twee keer tegenover elkaar dit seizoen in de Jupiler League. Bij NAC-Eindhoven won NAC met 3-1. In Eindhoven won Eindhoven met 2-1. Ik vind NAC een vervelende ploeg en hoop dat Eindhoven wint. In de stand staat NAC 3e en Eindhoven 4e. NAC stond 4 punten voor Eindhoven.

Dit was een blog over de nacompetitie die deze kandidaten gaan spelen. Ik hoop dat jullie 'm leuk vonden en daarom ook die +1 geven. Abonneer je hier links om niks te missen. Deel deze blog met al je vrienden op Social Media. Als je daar dan toch op bezig bent volg me dan gelijk even op twitter @voetbalblogs. En laat in de reacties je voorspellingen achter.

Met voetbalgroet,
De voetbalblogger

Geen opmerkingen:

Een reactie posten