vrijdag 8 april 2016

Saaie avond in de EL en voorbeschouwing op PEC-Roda

Hallo voetbalfans!

Daar was ik eindelijk weer. En veel te bespreken. De Europa League en de eredivisie.

Borussia Dortmund-Liverpool is gisteren geeindigd in 1-1. Een saaie eerste helft en een iets leukere tweede helft brachten het tot een teleurstellende wedstrijd. Tien minuten voor rust kwam Liverpool op voorsprong door een verdedigende fout. De gelijkmaker na rust was ook niet bijzonder. Ik voorspel dat Dortmund alsnog doorgaat.

Sevilla heeft van Atletic Bilbao gewonnen. Na een verschrikkelijke eerste helft en een leuker tweede helft won Sevilla met 1-2. Mij viel juist op dat Atletic in de 2e helft meer vooruit ging. En toen scoorde ze en toen zakten ze in. Ik voorspel dat Sevilla ook volgende week een overwinning boekt en dat het door gaat in de Europa League.

Vanavond in de eredivisie speelt PEC Zwolle tegen Roda JC. Eerder dit seizoen won Zwolle in Kerkrade. Met 0-1? Met 0-2? Met 0-3? Met 0-4? Nee, met 0-5! Wat dat betreft staat er een makkelijke avond voor PEC op het programma. PEC staat 9e en Roda staat 14e. Roda lijkt met 6 punten voorsprong op de degradatiezone veilig. PEC Zwolle speelt nog keihard voor de play-offs. Daarom verwacht ik een 5-0 overwinning voor PEC Zwolle.

Dit was 'm weer na lange tijd. Abonneer je hier links. Like deze blog. Volg me op twitter @devoetbalblogs. En laat in de reacties achter wat PEC Zwolle-Roda JC wordt.

Met voetbalgroet,
De voetbalblogger

Geen opmerkingen:

Een reactie posten