dinsdag 22 maart 2016

Selectie Nederlands elftal!

Hallo voetbalfans!

Omdat er op een doordeweekse dag zonder Europees voetbal natuurlijk niet zoveel te vertellen is, ga ik vandaag met jullie de selectie van het Nederlands elftal voor het duel met Frankrijk doornemen.

Jasper Cillessen is geen verrassende naam op de lijst. De doelman was al vaste basiskracht sinds het WK 2014. Maar is Cillessen nog wel beter dan Kenneth Vermeer en Jeroen Zoet? De doelman liet sinds de winterstop gemiddeld 9,5% van de schoten op doel door.

Niet in de beste fase van zijn carrière maar wel weer opgeroepen voor oranje: Kenneth Vermeer: De doelman is samen met Karsdorp de enige Feyenoorder in de oranje-selectie. Of er een Feyenoorder tijdens de wedstrijd tegen Frankrijk op het veld zal staan moet nog maar blijken.

Zoet had de held van het Nederlands voetbal kunnen zijn. Uit bij Athletico Madrid keepte hij een geweldig wedstrijd. Bij de penalty's kon hij er helaas geen uit houden. Als hij de 5e strafschop -die hij wel raakte- had gehouden, had ik hem een basisplaats gegeven.

De zoon van de bondscoach is ook weer geselecteerd: Daley Blind. Ik verwacht hem ook zijn hele carrière niet meer uit de selectie van het Nederlands elftal. Niks zoon-van-de-bondscoach-voorrang. Het is gewoon wat mij betreft de beste speler uit deze selectie van het Nederlands elftal. En nu hoor ik jullie denken: 'En Robben dan? En van Persie?' Die zijn niet geselecteerd.

Als er iemand is die momenteel niet in oranje moet spelen is het Willems. Ik kan er gewoon niet over uit dat hij bij de selectie zit. De linksback is momenteel totaal uit vorm. Als Blind hem selecteert is het misschien toch tijd voor een nieuwe bondscoach.

Bruma vergezelt zijn club-genoot Willems achterin bij het duel tegen Frankrijk. Bruma heb ik de afgelopen maanden wel zien groeien. Een plek in oranje vind ik dan ook verdiend.

Dat Joël Veltman in de selectie zit is niet raar. Hij speelt in de ploeg met de minste doelpunten tegen van de erdivisie. De laatste tijd speelt Veltman i.v.m. een blessure van Tete rechtsback bij Ajax. De vraag is op welke positie hij bij het Nederlands elftal speelt.

De ontwikkeling van Virgil van Dijk valt me tegen. Hij zit bij oranje maar ik weet niet of ik dat wel terecht vind. Op het EK zou hij geen zekerheid zijn.

Patrick van Aanholt is vandaag bij de selectie opgeroepen i.v.m de blessure van Vlaar. Het is wel duidelijk een B keus, want van Aanholt is niet in levensvorm bij Sunderland.

Rick Karsdorp werd gister ook pas opgeroepen wegens blessures. Ook hier is enig voetbalverstand van de bondscoach ver te zoeken. Karsdorp is de laatste tijd dramatisch slecht. Wel leuk voor Karsdorp, die het zelf niet verwachtte.

Eindelijk zit hij erbij: Timo Letschert! Wat een verdediger is dat. Die speelt niet lang meer bij FC Utrecht als hij zo doorgaat. Dit is een basiskracht!

Op het middenveld veel jonge spelers onder ervaring van Wesley Sneijder: Bazoer, Klaassen, Clasie, Wijnaldum. Klaassen zie ik zeker van toevoegende waarde. Ook Wijnaldum steekt in vorm. Van de andere twee ben ik niet zo zeker. Bazoer  heeft de laatste weken een terugvalletje en van Clasie's klasse ben ik nooit overtuigd geweest.

De aanval kent een debutant in de selectie: Vincent Janssen. De topscorer van de eredivisie. Ik ben zeer, zeer positief over hoe hij bij AZ speelt maar ik ben er nog niet van overtuigd dat hij het in Oranje net zo gaat maken. Maar hij mag het me zeker laten zien.

Huntelaar staat 2e op de topscorerslijst aller-tijden van Nederland. Hij staat 7 doelpunten achter van Persie. Ik geef hem een goede kans hem in te halen. Laat hij daar maar eens met twee goals tegen Frankrijk mee beginnen.

Nederland-Frankrijk is vrijdag avond in de Amsterdam ArenA.

Met voetbalgroet,
De voetbalblogger

Geen opmerkingen:

Een reactie posten