donderdag 17 maart 2016

Barcelona wint 3-1 van Arsenal en voorbeschouwen op de Europa league!

Hallo voetbalfans!

Vandaag gaan we het hebben over de twee grootste toernooien van Europa: De Champions League en de Europa League. Vanavond speelt Tottenham Hotspurs tegen Borussia Dortmund.

We beginnen met de wedstrijden van gister. Waar ik aankondigde dat het een heerlijke voetbalavond zou worden hangt dat er vanaf wat je hebt gekeken. Barcelona-Arsenal viel mij tegen. In de 20e minuut was er pas een serieus moment. Het resulteerde zelfs in een goal van Neymar. Vorige keer 0-2. Nu 1-0. Wedstrijd gespeeld, dacht ook in mijn ogen Barcelona. Ik ergerde me lichtelijk aan dat ze achterover gingen leunen. Arsenal redde na rust nog de wedstrijd door de 1-1. Er kwam weer lichte spanning in het stadion. En Barcelona liet het niet te ver komen. Te beginnen met de prachtige 2-1 van Suarez. Uit een voorzet volleert hij de bal in de kruising. Prachtige goal en eindelijk zag ik iets in de wedstrijd waar ik echt van kon genieten. De 3-1 van Messi was er ook één om in te lijsten. 1 op 1 met de keeper bleef hij heel rustig en met een boogballetje besliste hij de wedstrijd. Wie de samenvatting heeft gekeken zal zeker gesmuld hebben. Maar over de hele wedstrijd viel het wel mee. Ik wil hierbij ondanks de nederlaag een compliment maken aan Arsenal, dat zich over de hele wedstrijd goed staande hielt.

Wie naar de andere wedstrijd Bayern München-Juventus heeft gekeken heeft meer geluk gehad. Een wedstrijd met 120 minuten spanning. Juventus kwam op een 0-1 voorsprong door Pogba. Het was wel tegen de verhouding in, maar ik was blij met het doelpunt van Juventus. Met een 0-1 stand zou Juventus door zijn. Stel dat je de goals nog eens gaat bekijken wil ik dat je bij de 0-1 nog even let op de verdedigend onzekerheid van Alaba. Hoe hij die bal zo laat weggeven is erg slecht. Dan de 0-2 die niet telde en dus geen 0-2 was. Ik kan haast boos worden om de fout van de grensrechter. Het begint bij een slechte trap van Neuer tegen een Juventus-speler aan. Via die Juventus speler komt de bal bij Morata. Morata werkt de bal keurig in het doel maar het is volgens de grensrechter buitenspel. Van buitenspel is absoluut geen sprake. Morata stond nog voor een verdediger. Als deze fouten nog worden gemaakt op dit niveau moeten er echt video-scheidsrechters komen. Dan de 0-2 die wel telde. Het begint bij Alaba die te ver vooruit staat. In plaats van dat hij terugsprint naar zijn directe tegenstander rent hij op de speler met de bal af. Als blijkt dat die sneller is dan Alaba stopt Alaba en zet hij geen achtervolging meer in. Uiteindelijk komt Bayern een man te kort en staat het via Cuadrado 0-2. In de tweede helft komt Bayern op 1-2. 3 minuten voor tijd dwong Müller met een kopbal een verlenging af: 2-2. Uiteindelijk liep Bayern in de verleging uit naar 4-2.

Vanavond om 21.00 uur speelt Tottenham Hotspur tegen Borussia Dortmund. De spanning is al enigszins van het duel af omdat Borussia Dortmund het vorige duel met 3-0 won. Des al niet te min mag het een heerlijke voetbalwedstrijd worden. Ik ga vooral letten op de duels tussen Alderweireld en Reus. Vorige week won Reus die voornamelijk. Ik verwacht dat het een ontzettend leuke wedstrijd wordt omdat het twee ploegen zijn die willen aanvallen. Ik voorspel een 2-2 uitslag.


Dit was het dan weer. Vond je hem leuk geef dan een +1. Deel hem met al je vrienden en schrijf in de reacties wat jij denkt dat Tottenham-Dortmund wordt!

Met voetbalgroet,
De voetbalblogger

2 opmerkingen:

  1. Ik dacht dat het 3-2 voor bayern werd maar dat is dus verkeerd doorgegeven door mijn vader. Lekker dan. Maar ga zo door! SUPER leuke blogs dikkie!!!

    BeantwoordenVerwijderen