dinsdag 22 november 2016

Voetbal-voorspellingen #5 en winnaar tickets Ajax-Panathinaikos!

Hallo voetbalfans!

De winnaar van de kaartjes voor Ajax-Panathinaikos is bekend, en het issss: @ole_rgnl (via twitter).  Ik wil iedereen bedanken voor het meedoen. Helaas kan er maar één iemand winnen. Ik beloof wel dat dit zeker niet de laatste winactie was. Het zal niet nog 100 blogs duren tot de volgende. Gefeliciteerd met de kaartjes, en veel plezier bij Ajax-Panathinaikos! Die, en meer wedstrijden gaan we behandelen in Voetbal-voorspellingen #5, waarin we negen wedstrijden van de Europa League doornemen, waaronder Ajax, Feyenoord en AZ.

Ajax-Panathinaikos
De wedstrijd waar ik twee tickets voor weggaf behandelen we als eerste. Ajax is al door, met tien punten maar is nog niet zeker van de eerste plaats. Een gelijkspel in de ArenA lijkt voldoende voor verzekering van de eerste plaats. Tenzij Celta beide wedstrijden nu wint, en Ajax ook nog op doelsaldo inhaalt. Als Ajax wint zijn ze al helemaal definitief zeker van de 1e plaats, en ik voorspel dat dat ook gaat gebeuren. Daarom voorspel ik dat Ajax wint van Panathinaikos.

Manchester United-Feyenoord
Het spijt me mensen, maar ik zie Feyenoord niet winnen in Manchester. Ze hebben het knap gedaan tot nu toe, maar ik voorspel dat ze een nederlaag zullen leiden, en na deze ronde ook 3e zullen staan, maar dat merk je later in deze blog wel.

Dundalk-AZ
AZ speelt voor zijn aller laatste kansen uit tegen Dundalk. Het zou voor het Nederlands voetbal uitstekend zijn om nog een ploeg mee te hebben in de 16e finales van de Europa League, maar ik geef ze helaas weinig kans. In Europa heeft AZ tot nu toe nog gewoon niet genoeg gevoetbald, en afgelopen weekend speelde het tegen Roda ook rampzalig. Ik voorspel dat Dundalk een enorme stap richting overwintering zet door te winnen van AZ.

Fenerbache-Zorya Luhansk
Als mijn voorspellingen kloppen zal Feyenoord na deze ronde 3e staan in de Europa League. Ik denk namelijk ook dat Fenerbahce thuis geen enkele moeite zal hebben met Zorya Luhansk. Dat zou wel eens een ruime 3-0 overwinning kunnen worden.

Celta De Vigo-Standard Luik
Het valt me nu pas op dat ik tot nu toe aan alle thuisploegen de voorkeur geef, maar ook hier geef ik Celta De Vigo de beste kansen. Eerder speelden de ploegen in België al 1-1 tegen elkaar. In eigen huis voorspel ik dat Celta eroverheen gaat en met 3-1 wint.

Fiorentina-PAOK
Een cruciale wedstrijd voor PAOK Saloniki, wie eerder dit seizoen nog werd uitgeschakeld in de voorronde van de Champions League door Ajax. De Grieken hebben na vier wedstrijden vier punten en staan daarmee 3e. Op de 2e plaats staat Qarabag met zeven punten. Als PAOK nog door wil gaan lijkt het erop dat een overwinning noodzakelijk is, maar ik denk niet dat die er komt. Fiorentina staat ruim bovenaan in de poule met 10 punten, en is denk ik gewoon veel sterker dan PAOK.

Wedtip: Schalke 04-Nice
Ik ben er vrij van overtuigd dat Schalke deze wedstrijd gaat winnen. Toto betaalt daarvoor ruim twee keer je inzet terug. Schalke lijkt mij toch echt veel sterker dan Nice, en wint denk ik.

Vond je deze blog leuk geef dan een +1. Abonneer je hier rechts om op de hoogte te blijven van al het voetbalnieuws. Deel deze blog met al je vrienden op Social Media zodat ook zij niks missen. Als je dan toch bezig bent volg me dan gelijk even op twitter @voetbalblogs. Like mijn Facebook-pagina: Voetbalblogs. Ik doe mee aan de voorspel competitie van de eredivisie op http://bit.ly/2drp3eF    Op intikkertje.nl voorspel ik Champions League en Europa League: Mijn gebruikersnaam is devoetbalblogs. Alles gedaan? Dan zeg ik: Tot de volgende keer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten