donderdag 1 september 2016

Voorbeschouwing op Nederland-Griekenland!

Hallo voetbalfans!

Vanavond is de eerste en laatste test voor het Nederlands elftal voor de WK-kwalificatie van 2018. De ploeg van bondscoach Danny Blind speelt tegen Griekenland. Er zijn nog al wat opvallende dingen te melden.

Laten we beginnen met de opstelling: Zoet, Willems, Blind, Bruma, Veltman, Sneijder, Wijnaldum, Strootman, Berghuis, Janssen, Promes. Uiteraard is het uiterst vreemd dat Van Persie en Huntelaar überhaupt niet bij de selectie zitten. Bovendien ben ik het met de buitenspelers niet eens. Berghuis vind ik geen slechte keuze om in de basis te zetten. Liet al eerder zien dat hij het goed kon doen in Oranje en scoorde afgelopen weekend tegen Excelsior een geweldige goal. Maar de keuze om hem op links te zetten vind ik een slechte. Blind gaat waarschijnlijk af op het feit dat Berghuis in jong Oranje al zes keer scoorde als linksbuiten. Ik ben het daar niet mee eens aangezien Berghuis zich in de loop der tijd heeft ontwikkeld tot veel betere rechtsbuiten dan linksbuiten. Promes zou dan op links geposteerd KUNNEN worden. Al ben ik het daar ook niet mee eens. Promes voelt geen teamgenoot aan in het Nederlands elftal en gaat ook niet tot nauwelijks de duels aan. Als ik naar de selectie kijk vind ik dat er sowieso weinig is aan flankspelers. Alleen Narsingh is echt van origine een buitenspeler. Met deze selectie zou ik dan gaan voor een iets andere formatie, met Klaassen als teruggetrokken spits en twee diepe naar binnen komende aanvallers Janssen en De Jong.

Danny Blind heeft eerder tegen Griekenland (als speler nog) ooit zijn enige goal voor Oranje gescoord. Hopelijk heeft hij het geluk dit keer weer aan zijn zijde en weet zijn ploeg dit keer voor hem te scoren.

Oranje speelt vanavond slechts een oefenwedstrijd. Dinsdag begint het echte werk. Dan start de kwalificatie voor het WK 2018 tegen Zweden. In Oktober volgen er dan kwalificatie-wedstrijden tegen Wit-Rusland in Frankrijk. In November speelt Nederland nog een oefenwedstrijd tegen België en een kwalificatie-wedstrijd tegen Luxemburg. Dat is het voorlopig voor 2016.

Als Griekenland vanavond van Nederland weet te winnen dan zou dat uniek zijn. De Grieken wonnen namelijk nog nooit tegen Nederland. Nederland wel: 7 keer. 1 keer eindigde het in een gelijkspel.

De laatste interlands die Griekenland speelde dateren uit begin juni. De ploeg speelde een dubbele wedstrijd tegen Australië en won er één met 1-2, en verloor er één met 1-0. Nederland is redelijk bezig. Het is sinds 25 maart ongeslagen. Het verloor die dag van Frankrijk met 2-3. De vier wedstrijden daarna eindigden in drie zeges (tegen Engeland, Oostenrijk en Polen) en één gelijkspel (tegen Ierland). Wedstrijden van het Nederlands elftal zijn eigenlijk zo goed als nooit al vroegtijdig beslist. Van de afgelopen zes duels eindigde er slechts één in een uitslag met twee goals verschil (0-2 tegen Oosterijk).

Bedankt voor het lezen van deze blog. Vond je 'm leuk geef dan een +1. Abonneer je hier rechts om op de hoogte te blijven van al het voetbalnieuws. Deel deze blog met al je vrienden op Social Media zodat ook zij niks missen. Als je dan  toch bezig bent volg me dan gelijk even op twitter @voetbalblogs. Like mijn Facebook-pagina: Voetbalblogs. En dan hoop ik jullie morgen weer te zien bij de nabeschouwing van Nederland-Griekenland.

Met voetbalgroet,
De voetbalblogger

Geen opmerkingen:

Een reactie posten