zaterdag 24 december 2016

Winterstop in Nederland, maar Engeland voetbalt gewoon door!

Hallo voetbalfans!

In Nederland is Feyenoord als winterkampioen de winterstop ingegaan, en daarom moeten we weken wachten op de leuke nieuwe wedstrijden. Gelukkig wordt er in Engeland gewoon door gevoetbald: Op maandag is er een breed tweede kerstdag programma met o.a. Chelsea-Bournemouth en Hull City-Manchester City.

Chelsea doet het dit seizoen verrassend goed en staat bovenaan, met zes punten voorsprong op Liverpool. Bournemouth presteert ook redelijk dit seizoen, en won twee weken geleden nog van Leicester City. Chelsea heeft kort geleden Oscar laten vertrekken naar China. Hij gaat daar een klein half miljoen per jaar verdienen. Misschien wel de belangrijkste speler van Bournemouth, Nathan Ake, mag niet spelen tegen Chelsea. Ake werd deze zomer gehuurd van Chelsea, en in het contract stond dat hij tegen Chelsea niet mocht spelen. Ik verwacht niet dat Chelsea een fout zal maken tegen Bournemouth, en dat het wint met 3-1.

Ook Manchester City mag op tweede kerst dag aan de bak. Het moet uit bij Hull City. Manchester City staat 3e, met een achterstand van zeven punten op Chelsea. Als Manchester City dit jaar nog kans wil maken op een titel mogen tegen dit soort clubs geen fouten worden gemaakt. Maar dat hoeft ook zeker niet te gebeuren, want vorige week won Manchester City nog met 2-1 van Arsenal. Wel bleek 2,5 weken geleden de kwetsbaarheid van de ploeg, toen het met 4-2 onderuit ging tegen Leicester. Met Hull City gaat het rampzalig. Het staat helemaal onderaan met 12 punten. De laatste overwinning die het in competitieverband behaalde was op 6 november tegen Southampton. Het werd toen 2-1. Tussendoor wist Hull wel Newcastle in het bekertoernooi uit te schakelen na strafschoppen. Ik denk dat Hull geen schijn van kans maakt, en dat het 0-4 wordt.

Voor Manchester United lijkt dit seizoen weer op een teleurstelling uit te draaien, Het begon het seizoen heel goed, maar verspeelde daarna veel punten. Thuis tegen Sunderland hopen ze de 4e overwinning op rij te pakken. Maar Sunderland heeft dit seizoen ook bewezen dat ze wel degelijk kunnen voetballen. Toch staat het teleurstellend 18e. Ik denk dat Sunderland voor een stunt gaat zorgen, en dat het 1-1 wordt.

Vond je deze blog leuk geef dan een +1. Abonneer je hier rechts om op de hoogte te blijven van al het voetbalnieuws. Deel deze blog met al je vrienden op Social Media zodat ook zij niks missen. Als je dan toch bezig bent volg me dan gelijk even op twitter @voetbalblogs. Like mijn Facebook-pagina: Voetbalblogs. Ik doe mee aan de voorspel competitie van de eredivisie op http://bit.ly/2drp3eF    Op intikkertje.nl voorspel ik Champions League en Europa League: Mijn gebruikersnaam is devoetbalblogs. Alles gedaan? Dan zeg ik: Tot de volgende keer!

Met voetbalgroet,
De voetbalblogger

Geen opmerkingen:

Een reactie posten