vrijdag 10 juni 2016

HET EK BEGINT!

Hallo voetbalfans!

Vandaag begint het toernooi van de zomer: Het EK! We beschouwen vandaag voor op de openingswedstrijd.

Ter beginnen met het gastland Frankrijk tegen Roemenië. Frankrijk hoefde zich natuurlijk niet te kwalificeren, maar is wel aan een goede reeks bezig van 5 winsten op rij. Het Roemeense elftal moet het niet zozeer van de aanval hebben. Van de afgelopen 7 wedstrijden speelde Roemenië er 4 0-0. Qua statistieken kan Roemenië het wel vergeten. De afgelopen 10 wedstrijden wist de ploeg niet te winnen. De laatste overwinning van Roemenië op Frankrijk dateert uit 1972. Het won toen met 2-0. Frankrijk is al lang niet bezig aan een goede EK-reeks. Van de afgelopen 10 wedstrijden won het er maar 1. Van die wedstrijden scoorden ze slechts 5 keer. Wat mij betreft zijn beide ploegen aan elkaar gewaagd en kan Roemenië met hun goede verdediging zeker voor een resultaat gaan, maar Frankrijk voldoet denk ik toch aan het thuisvoordeel. Door één of twee sterke en snelle aanvallen wint het met 1-0 of 2-1.

Om de blog niet iets te kort te maken ga ik jullie ook nog even wat meer vertellen over het EK 2016. De mooiste wedstrijd uit de poulfase is waarschijnlijk Spanje-Turkije. Bij wedstrijden als Wales-Slowakije worden wat minder kijkcijfers verwacht. Ik voorspel dat Spanje het toernooi wint, en dat het Duitsland een keer in het toernooi tegen gaat komen. Ik denk dat Ierland de verassing van het toernooi wordt en de kwartfinales haalt.

Vergeet niet dat zondag om 19.00 uur alweer de derde aflevering van 'Het seizoen van' online komt. Waarin ik deze keer het seizoen van Feyenoord doorneem.

Vergeet je dus niet te abonneren daarvoor, en laat een +1 achter als je deze video leuk vond. Maak je vrienden alert en deel deze blog op Social Media. Volg me dan gelijk even op twitter @voetbalblogs, en laat in de reacties achter wie jij denkt dat het EK wint.

Met voetbalgroet,
De voetbalblogger.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten